Blue Ocean

Injection: Blue Ocean


Veel concurrenten en weinig marge
Zie je veel van je bezoekers verdwijnen, hebben websites met een gelijkaardig aanbod meer succes? Wil je vooral marktaandeel winnen, dan kan de Blue Ocean strategie een goede manier zijn om jouw merk op de kaart te zetten of jouw positie te verstevigen.

Case
Rik is marketingmanager van een webshop met sportkleding & vrijetijdsartikelen. Sedert 2012 tot en met 2016 steeg de online omzet met ongeveer 10% per jaar, maar de afgelopen jaren zien ze hun online omzetgroei dalen tot slechts 1%. Rik weet dat de groeiende concurrentie grotendeels verantwoordelijk is voor de daling. Meedoen met de hevige prijsconcurrentie is geen optie, want de marges zijn de voorgaande jaren al verlaagd tot een minimum. Hoe pakt Rik de concurrentie aan?

Wat haal je eruit?

  • Geef je merkidentiteit de nodige make-over
  • Positioneer jezelf volledig anders tegenover je concurrentie
  • Overwin nieuwe markten

Meer weten?