Zangersheide streeft naar perfectie en dat geldt ook voor haar CEO, Judy Ann Melchior. Reden te meer voor PHPro om begin 2022 het kantoor in Lanaken binnen te stappen met een inspiratiesessie gesteund op drie pijlers: een efficiënt, veilig en stabiel platform, betere service én uiteraard meer omzet.
Op dat moment bestond de Zangersheide website uit 5 subwebsites, namelijk het studbook, de hengsten, het Z-magazine, Auction, Breeders Auction en de events. Dit groot aantal aan subsites werkte voor veel klanten niet gebruiksvriendelijk: enerzijds was er geen navigatienoch een handige zoekfunctie over de subsites heen, anderzijds wisten veel klanten niet op welke subsite ze terecht moesten om de nodige informatie op te zoeken.
Na de uitgebreide inspiratie aangeleverd door PHPro besloten Tom Lemmens en Judy Ann Melchior om samen een discoverytraject te starten. In die workshops werd er dieper ingegaan op de noden en behoeften van Zangersheide en hun klanten. De Discovery werd later vertaald naar een uitgebreide analyse die al snel werd omgezet in realiteit!
Dat het een complex project was bleek al snel, want de eerste fase bevatte maar liefst 1.000 Jira-tickets en een uitgebreide “parking lot” vol met ideeën om de site in fase twee én drie nog meer te optimaliseren.
Los van de functionaliteiten, wenste Zangersheide ook visueel te innoveren. De verschillende subsites hadden allen hun eigen styling en ook het design van print, ads en digitaal was niet genoeg op elkaar afgestemd. Samen met zusterbedrijf Us begon zo het designtraject waarbij er voor het eerst een styleguide en branding guidelines werden ontwikkeld. Dankzij dit designtraject heeft de website nu niet alleen een meer premium look & feel, ook de User Experience (UX) steeg aanzienlijk.