Juntoo_Desktop_Header.jpg

Adobe Commerce

Juntoo: Hoe innovatie, magento PWA én een sterk team de klantbeleving transformeerden!

TECH

Akeneo

TECH

PWA

TECH

Magento

Over Beliving & Juntoo

Betaalbaar design

Comfortabele luxe

+30 fysieke winkels

Beliving is het moederbedrijf van de bekende merken Juntoo (voorheen Overstock Home) en Exterioo (voorheen gekend als Overstock Garden). Beliving biedt een breed assortiment toegankelijke en duurzame meubelen met een lange levensduur aan -voor binnen en buiten. Meubelen die ook modulair zijn, zodat je ze kan aanpassen aan je persoonlijke stijl, smaak en budget. Juntoo is dé specialist in het creëren van een droominterieur. Ze staan bekend om een zeer ruime keuze in mix & match producten en staan daarnaast ook nog in voor duurzame kwaliteit. Dit om ervoor te zorgen dat hun klanten jarenlang kunnen genieten. Met hun betaalbaar design en comfortable luxe, bieden ze een ruim assortiment om je eigen, unieke thuis te creëren!

Juntoo - Sofa.png
Nieuwe_collectie_-_Stoelen_-_Blog_2_2.png

De uitdaging: Juntoo’s race naar een geavanceerde webshop

Juntoo stond voor een dubbele uitdaging: hun webshop replatformen naar Magento PWA én tegelijkertijd overstappen naar een nieuw ERP-systeem, allemaal binnen een strikte deadline. Een Progressive Web App combineert de kracht van een app met de toegankelijkheid van een website, wat essentieel is voor een optimale gebruikerservaring – en dus betere sales!

Ondanks een recente restyling van de webshop, bood het bestaande webdesign een basis. Toch bleef de technische complexiteit hoog. Met integraties zoals Akeneo als PIM-systeem, Tilroy voor prijzen en orders, Tweakwise voor categoriepagina’s en Sensefuel voor zoekfunctionaliteit, was er geen ruimte voor fouten.

Dankzij het professionele team van PHPro werd de eerste versie van deze technisch hoogstaande webshop al binnen vijf maanden opgeleverd – een indrukwekkend staaltje vakwerk!

Hoe Juntoo’s ERP switch de klantbeleving revolutioneerde

Kort na het live-gaan van de vernieuwde Juntoo webshop werd alles in gereedheid gebracht voor de ERP Switch. Juntoo maakte intern de overstap van Joro naar Microsoft Business Central, de webshop volgde deze overstap met een uitbreiding in het klantenportaal.
 

Dankzij deze ERP switch kunnen klanten nu makkelijk hun online én offline orders raadplegen, alsook hun facturen. Daarnaast werd er functionaliteit ontwikkeld om online het restbedrag van een order te kunnen betalen, zelfs als het voorschot betaald werd in de winkel.
 

Om de klanten nog meer self-service te bieden, kunnen ze nu ook hun leverdatum of leverservice op ieder moment wijzigen. Bijkomend kunnen ze, dankzij een omnichannel approach, nu ook gebruik maken van hun cadeaubon online.

De overstap naar Microsoft Business Central en de uitbreiding van ons klantenportaal hebben ons in staat gesteld om klanten een naadloze en gebruiksvriendelijke ervaring te bieden, zowel online als offline.” – Juntoo Team
1920x700_Main_visual_Met_titel.jpg
7c3ca4398707180e68a89399b87fd47d669a99a8_BIBLIO_11.jpg

Derde fase: Hoe Juntoo de gebruikerservaring én conversie naar een hoger niveau tilte?!

Na de succesvolle ERP-switch richtte Juntoo de focus op het verbeteren van de gebruikerservaring. Een belangrijke stap was de implementatie van het PHPro Mega Menu, een populaire oplossing bij grote klanten. Dit menu biedt zowel webmasters als eindklanten gebruiksgemak en flexibiliteit.

 

Ook conversie verhogende features kregen veel aandacht. Zo werd in de checkout een slimme melding toegevoegd om klanten te wijzen op extra korting bij een minimale besteding. Daarnaast werden er verschillende producttemplates ontwikkeld, waarmee klanten beter geïnformeerd worden over het uitgebreide assortiment. De introductie van guided selling helpt klanten in hun zoektocht naar het perfecte meubel door op basis van enkele vragen een gefilterde productlijst aan te bieden.

 

Omdat Juntoo bekend staat om zijn inspirerende aanpak, werden er nieuwe tools toegevoegd om klanten beter te bedienen. Een hoogtepunt is de Shop The Look-module, waarmee klanten eenvoudig producten kunnen kopen geïnspireerd door sfeervolle foto’s. Deze innovaties onderstrepen Juntoo’s toewijding aan inspiratie en gemak voor elke klant!

image-_1_

Imposante performance boost: Sneller, efficiënter én meer Conversies!

Tijdens deze derde fase werd er niet enkel aandacht besteed aan de ontwikkeling van features. Maar werd er ook heel wat tijd geïnvesteerd in de performance van de PWA, en deze resultaten waren zeer indrukwekkend! De Page View load time werd maar liefst 80% verbeterd, alsook de server load.
 

Klanten genieten nu van een betere surfervaring, terwijl Juntoo de serverkosten kon verlagen, wat maandelijkse besparingen opleverde. Bovendien leidde dit ook tot een hogere conversieratio, waardoor de investering een dubbele win-win werd!

Laatste Fase: Overgang van projectwerking naar ondersteuning via consultancy

Juntoo streefde naar een eigen developmentteam en plaatste online vacatures. Na het aannemen van hun eerste interne Magento-developer werd deze onder begeleiding van PHPro ingewerkt in het project. Dit garandeerde de kwaliteit van het werk én bood de developer de kans om het project grondig te leren kennen met ondersteuning van ervaren experts.

Gaandeweg breidde Juntoo het interne team verder uit. PHPro fungeert op vandaag echter nog steeds als Technisch Architect en Adviseur, om de kwaliteit te waarborgen en mee te bouwen aan de toekomst van de webshop, terwijl Juntoo vertrouwen op zijn eigen team.

PHPro-2757

Nood aan een degelijke webshop?

Heb je ook nood aan een kwalitatieve webshop op korte termijn? Contacteer dan zeker onze experten. We hebben alle nodige kennis en ervaring in huis om jouw project vlot en succesvol uit te voeren.