Xandres
Om phpro.be nog beter te maken, gebruiken wij functionele en analytische cookies.
Wil je meer weten over de cookies? Klik dan op de knop "Voorkeuren".
Xandres is een Belgisch modemerk opgericht in 1968. Het merk laat zich inspireren door vrouwen met stijl en karakter. Kwaliteit en elegantie staan centraal binnen de collecties. De kleding van Xandres wordt verkocht in meer dan 150 exclusieve boetieks en eigen Xandres winkels in de Benelux. En natuurlijk ook op hun eigen webshop, Xandres.com.
De webshop was aan vernieuwing toe. Zowel visueel als functioneel was er ruimte om te verbeteren. De stijlvolle uitstraling en de kwalitatieve klantenervaring van de fysieke winkels zou in één lijn moeten liggen met de ervaring op de webshop. Een perfecte opdracht voor PHPro!
De webshop is voor een modemerk één van de belangrijkste uithangborden. Voor Xandres moest de online store dus niet alleen visueel aantrekkelijk zijn, maar ook de juiste features hebben. We zijn van start gegaan met een discovery traject. Eén van de voornaamste doelstellingen was om de goeie punten van hun vorige Magento 2 webshop mee te nemen naar hun nieuwe Magento 2 webshop. Aangezien design erg belangrijk is bij een modemerk als Xandres, zijn we aan de slag gegaan met verschillende workshops, waarbij het technische traject parallel liep met het designtraject.
Voor dit project hebben we ook een aantal grote integraties opgezet. Om de volledige manier van werken binnen Xandres te stroomlijnen, werd het kassasysteem (SoftTouch), de shipping partner (Bleckmann), de stock software (Genesys) en het PIM systeem (Akeneo) geïntegreerd binnen de webshop.
Het was enorm belangrijk om de nieuwe webshop future proof te maken. Naast een design met de juiste Xandres-uitstraling, moest er een solide basis gelegd worden om van te kunnen groeien. Naast de dromen van extra (grote) features, moesten Xandres en PHPro ook waakzaam blijven over het budget. We organiseerden daarom meerdere scope sessies met Xandres. Tijdens deze sessies bekeken we uit welke features de grootste waarde gehaald kon worden.
Testing en stabilisatie zorgde bij dit project voor een uitdaging. Covid-19 maakte dit niet makkelijk en dat met een livegang vlak na de zomervakantie. Dit hebben we opgelost door een hele korte feedback-cyclus op te zetten en meerdere kleine releases uit te voeren. Deze tien kleine releases vonden plaats tussen 12 augustus en 28 september. Daarna hebben we op één maand, zeven extra kleine releases gedaan om meteen te kunnen bijsturen. Hierdoor draait de website na twee maanden stabiel!
Het resultaat is een stijlvolle nieuwe webshop, het perfecte uithangbord voor Xandres. Niet alleen voelt hij luxueus en modern aan, hij heeft ook features die een klant verwacht bij een luxemerk. Zo kan je de voorraad van een product checken in de stock locator, je winkel zoeken in de store locator, gebruik maken van giftcards en punten sparen via een loyalty systeem.
Neem contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden aangepast aan jouw plannen en wensen!