inMusic Brands
Om phpro.be nog beter te maken, gebruiken wij functionele en analytische cookies.
Wil je meer weten over de cookies? Klik dan op de knop "Voorkeuren".
Of het nu gaat om muziekinstrumenten, DJ materiaal of audiosoftware, inMusic Brands biedt het aan bij één van zijn submerken. Een Magento audit, het verbeteren van de customer account en het centraliseren van hun klantdata; de perfecte opdracht voor PHPro!
Benieuwd hoe we te werk gingen? Lees zeker verder!
inMusic Brands is een verzameling van een aantal merken van audioproducten zoals DJ-materiaal, muziekproductie-materialen, live muziek benodigdheden, muziekinstrumenten, pro audio, software, podium verlichting en consumentenelectronica. InMusic werd in 1992 opgericht door Jack O'Donnell en bestaat ondertussen uit 20 verschillende merken, ondermeer Stanton, Akai Professional, Headrush en Alesis.
Het project van PHPro met inMusic Brands bestond uit een aantal onderdelen. Het eerste deel was een audit van de Magento installatie. Daarbij kwam aan het licht dat deze erg achterliep, dus werd er gekozen om Magento te upgraden naar de nieuwste versie. Zoals we daarnet al vermeld hebben, bestaat inMusic uit verschillende deelmerken. Veel van deze merken hebben een website draaien op Magento zonder webshop. Het tweede deel van de samenwerking bestond er in om de customer account te verbeter en centraliseren. De klantinformatie (ruim 1,4 miljoen klanten) van alle deelmerken werd geëxporteerd uit Magento naar een centraal CRM-systeem. Dit had een dubbel doel: om zowel het gebruiksgemak van de klanten te verbeteren en om de klantdata in een centraal CRM-systeem te kunnen beheren. PHPro heeft dit in November live gekregen, vlak voor Black Friday.
En de samenwerking tussen PHPro en inMusic Brands is nog niet afgelopen. Op dit moment wordt er hard gewerkt om de nieuwe website van deelmerk BFD (Drumsoftware) online te krijgen.
inMusic Brands is een globaal merk met kantoren in Canada, Duitsland, het Verenigde Koninkrijk, Taiwan, Japan, Bulgarije, Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten. Het werd dus een volledige online samenwerking, waarbij rekening moest gehouden worden met de verschillende tijdszones. Daarnaast waren er binnen inMusic Brands, door de vele deelbedrijven, veel actoren. Soms waren er 10 of 12 mensen bij een workshop en toch verliepen ze allemaal in een constructieve manier met resultaat. Dit project had ook een zeer strakke timing. Het was dus erg belangrijk om agile te denken, te beslissen welke dingen het meest kritisch waren en deze als eerst op te pakken.
We gingen ook aan de slag met enkele nieuwe technologieën, namelijk de React App. Hiermee kan je een user interfaces aanmaken en personaliseren. De implementatie van deze React app hebben we bij PHPro ook al gedaan bij Pizza Hut en Smartyard. Elke implementatie heeft zijn eigen moeilijkheden en uitdagingen, bij de implementatie van het CRM-systeem in Magento was het vooral belangrijk om op het juiste moment de juiste keuzes te maken. Dit hebben we aangepakt door twee keer per week met alle partijen af te stemmen, zodat we snel konden schakelen.
Het resultaat mag er zijn! Het gebruiksgemak voor de klant is enorm verbeterd. Zo kan de klant nu makkelijk zich registreren, een product registreren en handleidingen opzoeken. De Customer Service, die enorm bevraagd werd, heeft zo meer ruimte gekregen. Daarnaast heeft inMusic door het centraliseren van hun klantdata nu meer mogelijkheden om promoties of acties naar hun klanten te sturen. inMusic Brands gaf ons het vertrouwen om mee na te denken en dat zie je in het prachtige resultaat. De samenwerking tussen PHPro en inMusic Brands is nog niet afgelopen. PHPro bouwt volop verder aan de nieuwe website van BFD, deze zal tegen April 2021 live staan.
Neem contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden aangepast aan jouw plannen en wensen!