Nieuws

Projectaanpak fase 2: Workshops

 

Bij PHPro hebben we een bewezen projectaanpak die we voor elk project gebruiken. In deze reeks kijken we naar alle onderdelen van deze PHPro roadmap.

Bij PHPro gaan we bewust voor een doordachte digitale strategie. We geloven dat dit de manier is om je digitaal project te doen groeien. De tweede fase van ons project gaat er dan ook bewust gekeken worden naar de strategie op maat die je bedrijf nodig heeft om zijn klanten te bereiken. Dit doen we door een aantal workshops: business profiling en digitale strategie, indien nodig gaan we ook de persona's uitdiepen en bekijken we de customer journey.

BUSINESS PROFILING

In de eerste workshop krijgen we inzicht in jouw bedrijf.

Wat is de kern van jouw business? Wat bepaalt de merkidentiteit, wat zijn de USP's? Wat is de positionering? Maar ook: Wat zijn je doelen? We maken een onderscheid tussen de korte- en lange termijndoelen. 

We graven dieper in je doelpubliek. Wat is de demografie? Wat zijn hun motieven? Hun doelen? Eens we dat in kaart gebracht hebben, onderzoeken we hoe we deze doelen willen gaan bereiken en bepalen we de strategie. Welke kanalen gaan we benutten? Met welke content en ook met welke technologie? Daarna bespreken we hoe we jouw doelen gaan meten. We bepalen samen KPI's, maken afspraken rond rapportering, Google Analytics en Google Tag Manager configuratie.

Om bovenstaande vragen te beantwoorden en een doordacht strategisch marketingplan uit te tekenen bekijken we samen alle relevante business data die ter beschikking is.

DIGITALE STRATEGIE

Tijdens de digitale strategie workshop presenteert PHPro een digitaal marketingplan op basis van de info uit de business profiling workshop. Met de feedback van de klant gaan we aan de slag om de digitale strategie af te stemmen op de behoefte van de onderneming. Aansluitend bepalen we samen de prioriteiten.

We leggen prioriteiten vast in de acties aan de hand van het MoSCoW principe:

  • Must-haves: essentieel voor de digitale strategie
  • Should-haves: zeer gewenst en op te nemen waar mogelijk
  • Could-haves: deze elementen zijn interessant maar worden alleen opgenomen in geval van extra tijd of in toekomstige projecten
  • Won't haves: deze elementen zullen niet tijdens dit project opgenomen worden maar eventueel wel in toekomstige projecten

Aan het einde van workshop 2 hebben we een goedgekeurd digitaal marketingplan.

3. Boom - wortels deel 2

OPTIONEEL: PERSONA'S EN CUSTOMER JOURNEY

Hebt je te weinig info over jouw doelpubliek om een correcte strategie te vormen? Dan plannen we extra tijd in om jouw doelgroep in kaart te brengen. Dat kunnen we doen door een workshop rond persona's en/of een rond de customer journey in te plannen. Deze zijn optioneel.

Tijdens een persona's workshop gaan we jouw klanten zo realistisch en gedetailleerd mogelijk beschrijven in de vorm van persona's. Een persona is een levensechte weergave van een gebruiker en zijn/haar typische behoeften, motivatie, gedrag... Hierbij kijken we eerst naar de aanwezige kennis over uw doelgroep. Met deze info proberen we een onderscheid te maken in jouw doelgroepen en deze te groeperen in persona clusters. Vervolgens werken we aparte persona's uit. 

Na deze workshop geeft PHPro een presentatie met een overzicht van al jouw persona's. Telkens met een duidelijke omschrijving van hun doelen, verwachtingen, en koopgedrag. Elke persona wordt gevisualiseerd in een persona fiche.

Wil je extra aandacht besteden aan de manier waarop jouw doelgroep je bedrijf ontdekt, verkent, converteert en loyaal blijft? Dan stellen we een customer journey op. Hier vinden we meer informatie over hoe jouw doelgroep op jouw website terechtkomt, wat ze van jouw website verwachten, waarom ze al dan niet klant worden en hoe we ze terug op de website krijgen.

Alle touchpoints en kanalen die jouw klant doorloopt vooraleer ze een aankoop doen vormen de customer journey. Inzichten kan je gebruiken om meer én waardevoller verkeer te genereren, bezoekers sneller te overtuigen en uiteindelijk meer tevreden klanten te creëren. 

Aan het einde van de workshop krijg je een visueel uitgetekende customer journey voor je website.

 

Meer weten over onze projectaanpak? Houd dan zeker onze website in de gaten, er volgt nog meer informatie over hoe we elke fase concreet invullen.

Kan je niet wachten en wil je sneller meer info, aarzel dan niet om contact op te nemen!